Επίσκεψη στην 414 ΜΑΦ & 26η ΜΚΒ


Την Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012, μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων Πολεμικής Αεροπορίας "Αναχαίτιση", πραγματοποίησαν επίσκεψη στις 414 ΜΑΦ και 26η ΜΚΒ που εδρεύουν στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας.

Η επίσκεψή μας ξεκίνησε από την 414 ΜΑΦ, όπου μας υποδέχθηκαν αρκετά από τα στελέχη της και ο κ. Μοίραρχος, ο οποίος μας είπε ότι είμαστε οι πρώτοι που επισκεπτόμαστε την Μοίρα. Μεταβήκαμε στο γραφείο του, τον ενημερώσαμε για τον Σύλλογο μας και ενημερωθήκαμε για τον ρόλο της μοίρας καθώς και για τα μέσα με τα οποία αυτή επιχειρεί. Ακολούθως σε διπλανή αίθουσα, μας έγινε εκτενέστερη ενημέρωση για την 414 ΜΑΦ (ιστορία, οπλικά συστήματα, κ.α.)
Έξω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις τα στελέχη της Μοίρας είχαν αναπτύξει στοιχεία από το α/α σύστημα ΒΕΛΟΣ Πιο συγκεκριμένα είδαμε
α) το RADAR SKYGUARD (όπου κάποιοι από εμάς μπήκαν μέσα στον κλωβό και στέλεχος της μοίρας μας εξήγησε κάποιες από τις λειτουργίες του).
β) τα πυροβόλα OERLIKON των 35mm.
γ) τον εκτοξευτή βλημάτων SPARROW RIM–7M και
δ) το όχημα με τις υπέρυθρες κάμερες που χρησιμοποιείται στις νυκτερινές περιπολίες.

 

 

 

Στην συνέχεια μεταβήκαμε στους χώρους όπου φυλάσσονται, αλλά και εκπαιδεύονται οι στρατιωτικοί σκύλοι. Μετά από μια σύντομη κουβέντα με τους εκπαιδευτές – συνοδούς, άρχισε η επίδειξη διέλευσης στίβου μάχης και ακινητοποίηση εισβολέα στην οποία συμμετείχαν δύο στρατιωτικοί σκύλοι.

 

 

 

 

 

 

 

Η ώρα είχε φτάσει πλέον 12:00 περίπου όταν αποχωρήσαμε από την 414 και μεταβήκαμε (συνοδεία του αξκού Ασφαλείας) στην 26η ΜΚΒ, όπου μας υποδέχθηκε ο μοίραρχος. Μετά από τις απαραίτητες συστάσεις πήγαμε στο COC όπου έγινε μια ενημέρωση για την μοίρα, αλλά και για το α/α μεγάλου βεληνεκούς Patriot.
Ακολούθως μεταβήκαμε στον χώρο όπου το σύστημα είναι ανεπτυγμένο. Εκεί ανάμεσα στα άλλα είδαμε:
1) Το radar AN/MPQ-65
2) Το ICC (Information Coordination Central – Κέντρο Συντονισμού και Πληροφοριών)
3) Το AN/MSQ-104 ECS (Engagement Control Station – Σταθμό Ελέγχου Εμπλοκής)
4) Την OE-349 AMG (Antenna Mast Group – Συγκρότημα Κεραιών)
5) Την EPP-III (Electric Power Plant – Γεννήτρια) και
6) Τους M901 LS (Launching Station – Σταθμούς Εκτόξευσης)

Το μεσημέρι, γευματίσαμε στην Λέσχη Αξιωματικών, ενώ κατά τις 16:30 μεταβήκαμε στην 331 ΜΠΚ και μετά από συζήτηση με τον μοίραρχο της (και συνοδεία του), πήγαμε μπροστά από την πίστα όπου παρακολουθήσαμε τις διαδικασίες εκκίνησης των αεροσκαφών της μοίρας. Μετά την εκκίνησή τους, πήγαμε στο Contact Car όπου παρακολουθήσαμε τις νυκτερινές απογειώσεις των αεροσκαφών της 331ΜΠΚ και της 332ΜΠΚ.

Η ώρα είχε πάει περίπου 19:30, όταν σιγά-σιγά αρχίσαμε να μαζευόμαστε για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής…..

Ευχαριστούμε θερμά τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας για την έγκριση του αιτήματός μας, το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων του Επιτελείου για την προώθησή του αιτήματος, τον Διοικητή της 114 ΠΜ Σμήναρχο (Ι) Ψιμούλη Συμεών, τον ΔΕΕ Σμήναρχο (Ι) Σαββόπουλο Αθανάσιο, τον προϊστάμενο του Γρ. Ασφαλείας της 114 ΠΜ Σμήναρχο (ΙΕ) Φούφουλα Ιωάννη, τον συνοδό μας Επισμηνία Ζάνιο Κων/νο, τον Διοικητή της 414 ΜΑΦ Αντισμήναρχο (EA) Τσάτση Δημήτριο και τον Διοικητή της 26ης ΜΚΒ Αντισμήναρχο (Ι) Σταμούλη Ανδρέα που με τις ενέργειές τους βοήθησαν στην πραγματοποίηση της επίσκεψής μας.