Δημήτριος Καμπέρος, ο Τρελοκαμπέρος


 

Σήμερα έγινε αναβίωση πτήσης με υπερελαφρύ υδροπλάνο τύπου Zenair CH701 της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου στη μνήμη του Υπολοχαγού Πυροβολικού Δημητρίου Καμπέρου, πρώτου Έλληνα Στρατιωτικού Αεροπόρου, σε συνεργασία με το Πολεμικό Μουσείο, την Ελληνική Λέσχη Υδροπλάνου και το Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας. Ακολουθήθηκε το δρομολόγιο Φάληρο, Ανατολικό Άκρο Αίγινας, Ναύσταθμος Πόρου, Λεμονοδάσος, Καραπολίτι, Ακρωτήριο Σκύλλαιον,
Ύδρα, όπως και πριν από 109 χρόνια.

 

 

Στο ίδιο πλαίσιο, το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας, από την ανιψιά του, Αντιγόνη Καμπέρου, παρουσίαση του βιβλίου “Δημήτριος Καμπέρος, ο Τρελοκαμπέρος, Η ζωή του πρώτου Έλληνα Στρατιωτικού Αεροπόρου”.

 

 

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο με Α/Φ Farman biplane MF7 Longhorn, αντίγραφο του οποίου διατηρείται στο Πολεμικό Μουσείο, τροποποιημένο κατάλληλα σε υδροπλάνο με τη βοήθεια του καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτριου Χόνδρου, πραγματοποίησε ο Υπολοχαγός Πυροβολικό Δημήτριος Καμπέρος την 24 Ιουνίου 1912 (όπου κατά την επιστροφή του την 25 Ιουν 1912 κατέκτησε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας υδροπλάνου με 110 χλμ/ωρα καλύπτοντας την διαδρομή Υδρα – Φάληρο 37.5 ναυτικών μιλίων σε 38 λεπτά, το οποίο και διατήρησε για δύο μήνες).